Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΑΜΑΝΙΤΑ

Το Σάββατο 3 Μαρτίου ήμαστε προσκεκλημένοι της ΕΛΛΕΤ (Ελληνική Εταιρία Περιβάλλοντος & Πολιτισμού) σε ένα υπέροχο νεοκλασσικό στην Πλάκα στην εκδήλωση "το Σάββατο του Παραγωγού".
Στόχος της εκδήλωσης ήταν να φέρει σε επαφή τους μικρούς παραγωγούς με τους φίλους της ΕΛΛΕΤ   και να τους δώσει τη δυνατότητα να παρουσιάσουν την προσπάθειά τους και τα προιόντα τους.
Ο Ξενώνας ΑΜΑΝΙΤΑ συμμετείχε με χαρά στην εκδήλωση αυτή, μαγειρεύοντας πατατοσαλάτα με μουστάρδα εσπεριδοειδών ΑΜΑΝΙΤΑ και χταποδάκι ξυδάτο με ξύδι από σταφύλι φράουλα ΑΜΑΝΙΤΑ.

 

Ενδιαφέρον είχε η συζήτηση, που ακολούθησε την παρουσίαση του Ξενώνα ΑΜΑΝΙΤΑ και των προιόντων του.  Το θέμα που απασχόλησε ήταν 'γιατί υπήρξε τόσο μεγάλη απαξίωση των τοπικών καλλιεργειών, προιόντων, συνταγών, εθίμων, της τοπικής ταυτότητας τελικά σε όλο τον ελλαδικό χώρο'. Ένα πρόβλημα που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και για την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η χώρα μας!

 

 Σίγουρα το θέμα αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση και πολλές και διαφορετικες είναι οι απόψεις που ακούστηκαν. Όμως αυτό που έχει σημασία είναι το τι κάνει ο καθένας μας σήμερα. Οι μικροί παραγωγοί τοπικών προιόντων είναι η απάντηση, για να ξαναζωντανέψει η χώρα μας! 
Τώρα είναι για τον καθένα μας η ώρα της δημιουργίας!
Να ξαναανακαλύψουμε τα τοπικά προιόντα! Να επαναεφεύρουμε τις χρήσεις τους! Να τους δώσουμε νέες δυνατότητες & χρήσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες της σημερινής μας ζωής!
Να δημιουργήσουμε ξανά, έστω και εκ του μηδενός!

Να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στην ΕΛΛΕΤ και στη φίλη συνμπλόγκερ Αντζελίνα 
Περισσότερα για τα προιόντα ΑΜΑΝΙΤΑ στο amanitaproducts.blogspot.com

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

ΚΑΘΑΡΟΔΕΥΤΕΡΑ ΜΕ ΑΠΟΛΑ

Αυτή την Καθαροδευτέρα του 2012 θα τη θυμόμαστε στην ΑΜΑΝΙΤΑ για καιρό ....... ειδικά για τον καιρό της!
Όλος ο Φεβρουάριος πέρασε με κρύο, βροχές και χιόνια. Ειδικά λίγες ημέρες πριν το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας το χιόνι έφτασε στο κέντρο της Τσαγκαράδας το 1 μέτρο. Αυτό γεννούσε ανησυχίες.
Πως θα έλθουν οι φιλοξενούμενοί μας;
Πως θα κάνουμε τις δραστηριότητες που προγραμματίζαμε;
Όμως από την Τετάρτη ο καιρός έφτιαξε και ως την Παρασκευή το χιόνι στα προσηλιακά μέρη, όπως είναι ο ξενώνας έλιωσε! Το βουνό όμως πανέμορφα χιονισμένο!
Ο κόσμος μας ήλθε την Παρασκευή έως αργά το βράδυ.
Το Σάββατο ξημέρωσε μια απίθανη μέρα! Άνοιξη!!!!
Ο ορίζοντας διαυγής. Φαίνονταν όλες οι Β. Σποράδες από τη μία και το Άγιο Όρος από την άλλη!
Μετά το ......... γνωστό πρωινό μας, ξεκινήσαμε με τα αυτοκίνητα έως το Μυλοπόταμο και από εκεί πεζοπορία έως την παραλία του Λημνιώνα.


Η θάλασσα στο Μυλοπόταμο γαλήνια και τραβηγμένη, το ποτάμι κατέβαζε αρκετό νερό από το λυώσιμο του χιονιού, ψηλά στο βουνό.
Ξεκινώντας την πορεία μας προς Λημνιώνα, βρήκαμε τα πρώτα λουλούδια! Μια θάλασσα ανεμώνες, στις πλαγιές, κάτω από τις ελιές.


Ο καιρός σούπερ Ανοιξιάτικος! Όταν αντικρίσαμε την παραλία είχαμε βγάλει σιγά - σιγά τα βαριά πανωφόρια!

Αυτό ήταν! Μόλις περπατήσαμε σε αυτή τη θεική αμμουδιά, ήλθε το Καλοκαίρι!!!
Ξαπλώσαμε και χαρήκαμε τον ήλιο!


Ο τρελούτσικος της παρέας βούτηξε στη θάλασσα! Κάποιοι άλλοι έβρεξαν τα πόδια τους! Που είσαι ανέμελο Καλοκαιράκι, να κολυμπήσουμε στα τυρκουάζ νερά;


Το απόγευμα στον ξενώνα τα παιδιά έφτιαξαν στην αυλή χιονάνθρωπο, με τα χιόνια που είχαν συσσωρευτεί από το καθάρισμα της αυλής. Του έβαλαν ένα καρότο για μύτη και ξύλα για χέρια!

Η Κυριακή ξημέρωσε συννεφιασμένη. Ο ήλιος για να βγει, πάλευε με τα σύννεφα πάνω από τις Σποράδες!


Ήταν η μέρα του πικνίκ στη Σουρβιά! Ξεκινήσαμε ...... μετά το γνωστό πρωινό, που τιμούσε την Κυριακή της τυρινής.
Σήμερα όμως η κατάσταση ήταν πιο δύσκολη. Εκτός από το κρύο, το μονοπάτι, σε ορισμένα σημεία ήταν αδιάβατο, καθώς από τον αέρα των προηγούμενων ημερών, είχαν πέσει δέντρα και το είχαν φράξει!
Γίναμε κομμάντος!


Περάσαμε κάτω από τσακισμένους κορμούς δέντρων! Μετά περπατήσαμε μέσα στα χιόνια!


 Είδαμε τις πρίμουλες τα πρώτα λουλούδια της Άνοιξης, να βγαίνου μέσα από τα ξερά φύλλα!


Μετά ξανά κομμάντος κάτω από τα πεσμένα δέντρα, τους κισσούς και τα χιόνια! Μας χαλύβδωνε η ιδέα του πικνίκ!

Φωτογραφίες από το πικνίκ στη Σουρβιά δεν θα σας δείξω. Δεν πρόλαβα, γιατί προτίμησα στην αρχή να φάω τα νηστίσιμα εδέσματα (που είχα φτιάξει), ταραμοσαλάτα, χταποδάκι κλπ και μετά χάρις στο ωραίο τσιπουράκι, το ξέχασα εντελώς!

Η Καθαρή Δευτέρα ξημέρωσε με βροχή! Κατά τη διάρκεια του πρωινού, το γύρισε σε νερόχιονο! Κοιτάζαμε από τα παράθυρα το βουνό και βλέπαμε πυκνή χιονόπτωση!
Μέσα το πρωινό ... πλούσιο, αλλά (ημι)νηστίσιμο με αρωματική χορτόπιτα!

Αυτό το τριήμερο τα είχε όλα! Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνα!
Και του χρόνου!

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ 2012

Αυτό τον πολύ κρύο Χειμώνα ….. ονειρευόμαστε την Άνοιξη!
Για όλους όσους θέλουν να ….. ‘ζεσταθούν’ με τους ήχους του δάσους και της θάλασσας, με τα χρώματα των πρώτων λουλουδιών, με τις μυρωδιές που φέρνει ο αέρας, προτείνουμε και φέτος μια σειρά θεματικά Σαββατοκύριακα.
Την εποχή αυτή (τέλος Χειμώνα – αρχή της Άνοιξης), το Πήλιο το ‘γλυκό’ βουνό μας ετοιμάζεται να ξαναγεννηθεί. Τα ψηλά δένδρα είναι ακόμη γυμνά, όμως η γη είναι γεμάτη από άγρια χόρτα, μυριστικά και ανθίζουν πρώτα οι πρίμουλες και μετά οι ανεμώνες, τα ταπεινά λουλουδάκια που προαναγγέλλουν τον ερχομό της Άνοιξης.
Η πρόταση για κάθε Σαββατοκύριακο περιλαμβάνει περιπάτους στα μονοπάτια του δάσους γύρω από τον Ξενώνα ή πιο μακρινές πεζοπορίες. Μετά το περπάτημα, τα φιλόξενα τζάκια μας  θα περιμένουν αναμμένα για να διηγηθούμε τις ιστορίες μας, με τη συνοδεία τοπικού κόκκινου κρασιού και τσίπουρου.

Πρόγραμμα θεματικού Σαββατοκύριακου
Παρασκευή : Άφιξη.
Το βράδυ (από 20:00 -22:00 μ.μ.), θα προσφέρουμε σε όσους φιλοξενούμενους το επιθυμούν το …. γνωστό ‘τραχανότο με άγρια μανιτάρια’, με συνοδεία ντόπιου τσίπουρου.
Σάββατο: Περιήγηση στα μονοπάτια.
Η περιήγηση θα ξεκινά μετά το ονομαστό, πλούσιο πρωινό του Ξενώνα.
Κυριακή: Αναχώρηση.



Ειδικά Σαββατοκύριακα
•    Παρασκευή 10 – Κυριακή 12 Φεβρουαρίου
Από την Αγία Παρασκευή στους Ταξιάρχες : Ενώνοντας τις 2 μεγάλες συνοικίες της Τσαγκαράδας.
Από τον Ξενώνα με το μονοπάτι θα ανέβουμε στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής με τον χιλιόχρονο πλάτανο. Θα περάσουμε από το πετρόχτιστο Δημοτικό Σχολείο και την Αχιλοπούλειο Σχολή, πριν μπούμε ξανά στο δάσος με τις καστανιές. Μετά τη διασταύρωση του μονοπατιού με το δρόμο του Μυλοπόταμου, περπατώντας πάνω στο παλιό καλντερίμι θα διασχίσουμε τη συνοικία των Ταξιαρχών με τα παλιά σπίτια με λιθανάγλυφες πορτοσιές, τις κρήνες με τα παγωμένα νερά και θα καταλήξουμε στην πλατεία με την εκκλησία των Αγίων Ταξιαρχών.

•    Παρασκευή 17 – Κυριακή 19 Φεβρουαρίου
Από την Τσαγκαράδα στην Καραβοστασιά : Ήμερα περιβόλια & Άγρια θάλασσα.
Θα ανακαλύψουμε ξανά το κρυμμένο από τη βλάστηση μονοπάτι, που οδηγεί στη βραχώδη ακτή της καραβοστασιάς. Θα περάσουμε χτήματα με ελιές και ξινά για να ανακαλύψουμε το μικροσκοπικό εκκλησάκι της Παναγίας, χωμένο σε μια σπηλιά. Στην διπλανή ακτή θα ανέβουμε στο θρόνο (ένα ψηλό βράχο ειδικά διαμορφωμένο), για να αγναντέψουμε τις Β. Σποράδες, πριν πάρουμε το δρόμο του γυρισμού μέσα από ένα περιβόλι με λεμονιές.

•    Παρασκευή 24 – Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου (τριήμερο με 2 διαδρομές)
Από την Τσαγκαράδα στη Νταμούχαρη : Η κλασσική διαδρομή (Σάββατο)
Θα ξεκινήσουμε από τον Ξενώνα για να κατέβουμε τα παλιό καλντερίμι, που οδηγεί στο μικρό παραθαλάσσιο οικισμό της Νταμούχαρης, στα βήματα του δρόμου, που ακολουθούσαν οι Τσαγκαραδιανοί για να κατεβάσουν τα εμπορεύματά τους στο μόνο φυσικό λιμάνι της περιοχής. Θα διασχίσουμε το δάσος, θα περάσουμε από μικρά γεφύρια και πηγές. Από το τελευταίο κομμάτι του μονοπατιού, όπως πλησιάζουμε στη Νταμούχαρη, το περίφημο ‘καγκιόλι’ θα  απολαύσουμε τη θέα έως το τέλος του Β. Πηλίου και τη Χαλκιδική.
Αποκριάτικο πικ – νικ στη Σουρβιά (Κυριακή)
Όπως κάθε χρόνο, από την Πλατεία Ταξιαρχών θα κατευθυνθούμε προς το λόφο της Σουρβιάς, που δεσπόζει πάνω από το φαράγγι του Μυλοπόταμου. Εκεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο θα απολαύσουμε ένα πικ-νικ με σπιτίσιους μεζέδες και ντόπιο κρασί για την αποκριά που τελειώνει!
 
•    Παρασκευή 2 – Κυριακή 4 Μαρτίου
Από το Μυλοπόταμο στο Λημνιώνα : Συνδέοντας 2 όμορφες παραλίες
Θα ξεκινήσουμε από το Μυλοπόταμο, την πιο γνωστή παραλία της Τσαγκαράδας. Προορισμός μας ο Λημνιώνας, μια άγνωστή πανέμορφή παραλία. Στο δρόμο μας θα συναντήσουμε ξύλινα γεφύρια, εκκλησάκια και βρύσες. Θα περπατήσουμε πάνω από τη βραχώδη ακτή, μέσα από περιβόλια και ελαιώνες με παλιά πέτρινα καλύβια, έως ότου φτάσουμε στην παραλία που χωρίζεται στα δυο από ένα μεγάλο βράχο.

•    Παρασκευή 9 – Κυριακή 11 Μαρτίου
Προς τον Άγιο Αθανάσιο εν Άθω: διαδρομή στο δάσος πάνω από την Τσαγκαράδα.
Θα ξεκινήσουμε από την πλατεία της Αγίας Παρασκευής για να ανέβουμε πάνω από τον κεντρικό δρόμο. Θα συνεχίσουμε ανεβαίνοντας τον αγροτικό δρόμο και θα περάσουμε μέσα από περιβόλια με μηλιές, ήμερες και άγριες καστανιές και στη συνέχεια θα ακολουθήσουμε το παλιό καλντερίμι για να μπούμε στο δάσος με τις οξιές. Θα ξεκουραστούμε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με την κρήνη μπροστά από το εκκλησάκι του Αγίου Αθανασίου του εν Άθω. Επιστρέφοντας θα κατηφορίσουμε από την άλλη πλευρά, σε μια διαδρομή που θα μας οδηγήσει μέσα από το δάσος στη συνοικία των Ταξιαρχών. 

•    Παρασκευή 16 – Κυριακή 18 Μαρτίου
Από τη Φακίστρα στον Άγιο Αθανάσιο : Οι άγνωστες παραλίες
Ξεκινάμε την πεζοπορία μας από τη Φακίστρα, τη μικρή πανέμορφη παραλία με τον καταρράκτη και συνεχίζουμε να πορευόμαστε παράλληλα με τη θάλασσα στο χωματόδρομο ανάμεσα στις ελιές. Αμέσως μετά κατεβαίνουμε στην σπηλιά της Παναγίας Μεγαλομάτας με το ΄κρυφό σχολειό’. Συνεχίζοντας περνάμε από τα μισογκρεμισμένο εκκλησάκι του Αγ. Νικολάου και κατεβαίνουμε μέσα από τον ελαιώνα προς τη βραχώδη παραλία, όπου μπροστά από το εκκλησάκι του Αγίου Αθανασίου σε βάθος λίγων μέτρων μέσα στη θάλασσα, αναβλύζει πηγή παγωμένου γλυκού νερού.



Η προσπάθειά μας είναι η διαμονή σας στον Ξενώνα ΑΜΑΝΙΤΑ, να είναι μια πραγματική ‘εμπειρία Πηλίου’. Να γίνει δηλαδή η επίσκεψή σας, όχι απλά μια ευκαιρία για γνωριμία με το μαγευτικό περιβάλλον, τη θάλασσα ή το δάσος και την γευστική κουλτούρα του Πηλίου, αλλά ενεργή συμμετοχή σε δραστηριότητες που θα σας πλουτίσει σε εμπειρίες και συναισθήματα.




Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΜΑΣ

ΤΡΑΧΑΝΟΤΟ ΑΜΑΝΙΤΑ με άγρια μανιτάρια
Υλικά
Τραχανάς, Ελαιόλαδο, Τσίπουρο, Βωλίτες (καλογεράκια) αποξηραμένα, Πιπέρι, Αλάτι, Βούτυρο
Εκτέλεση
Σε βαθύ μπωλ βάζουμε τα αποξηραμένα μανιτάρια και προσθέτουμε ζεστό νερό. Αφήνουμε να φουσκώσουν για 1-2 ώρες.
Σε φαρδιά κατσαρόλα ή μεγάλο τηγάνι ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και ρίχνουμε τον τραχανά (2 γεμάτες κουταλιές της σούπας κατ’ άτομο), ανακατεύοντας συνεχώς έως ότου ροδίσει. Σβήνουμε με το τσίπουρο. Μόλις εξατμιστεί ρίχνουμε τα μανιτάρια και το ζωμό τους σταδιακά. Αλατοπιπερώνουμε, προσθέτουμε λίγο βούτυρο και σερβίρουμε πασπαλίζοντας με πιπέρι.

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ 2011 ΜΕ 21 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

με τα μάτια ενός παιδιού (που κρύβουμε μέσα μας)
  • το Χειμώνα ο Μυλοπόταμος είναι αγριεμένος ....

  •  όταν σουρουπώνει κάνει κρύο .....
  •  όμως την Άνοιξη προαναγγέλουν τα πρώτα λουλούδια ....
  •  βγαίνουν ακόμη και στις σχισμές των βράχων ...
  •  τότε βγαίνουμε να μαζέψουμε οβριές & σπαράγγια ....
  •  ... ανθίζουν οι χιονόμπαλες .....
  •  ... οι ορτανσίες στην αυλή μας .....
  •  ... η τεράστια πικροκαστανιά
  •  τα χιόνια λυώνουν και ποτίζουν το βουνό ....
  •  .... στις ρίζες από τις καστανιές φυτρώνουν παράξενα λουλούδια ....
  •    ...... ανθίζουν οι πασχαλιές ......
  •  .... τα σταφύλια δένουν καρπό ....
  •  ...βγαίνουν τα μανιτάρια του Ιούνη .....
  •  ....... πριν καν το καταλάβουμε έφτασε το Καλοκαίρι ......
  • .... με τα φρούτα του .....

  •  πολυεθνικές παρέες κάνουν πεζοπορίες μαζί μας και μετά κολυμπάμε στη θάλασσα ....

    • .... ανα-γνωρίζουμε περίεργα λουλούδια ....
     
    • ....... κάνουμε βόλτες στο βουνό ....
     
    • .... μέχρι να φτάσει η εποχή για τα Φθινοπωρινά κρινάκια .....
     
    • .... και τα ντροπαλά μανιτάρια ...

    • Σουρουπώνει στο Μυλοπόταμο έρχεται ο Χειμώνας .....


    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
    ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2012

    Ευχόμαστε το 2012 να μην μας λείψει το γέλιο, οι καθημερινές χαρές, η ευτυχία που προέρχεται από τα μικρά καθημερινά γεγονότα.
    Η δική μας πρόταση είναι η επιστροφή στις βασικές αξίες. Το πρωινό ξύπνημα από τον ήλιο που αναδύεται μέσα από το Αιγαίο, σεντόνια που μοσχομυρίζουν λεβάντα, η σπιτική φροντίδα, η απόλαυση της μαρμελάδας πάνω σε ζυμωτό ψωμί με προζύμι, η ζουμερή μηλόπιτα, η χαλάρωση δίπλα στο τζάκι, ένα καλό βιβλίο, ….. Αυτή είναι η νέα πολυτέλεια!
    Προγραμματίζουμε για όλο το χρόνο Σαββατοκύριακα με δραστηριότητες και γαστρονομικές εκπλήξεις.